|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Úvodní stránka
Obsah
Titulní list
Editorial
Aktuální zpráva
Smutná zpráva
Profily ploch a vrtulí
Letadla nebo i modely
16th EAC
Ohlédnutí do minulosti
Slovník pojmů
Knihy
AL na DVD
|
16th European Unlimited Aerobatic Championship
Pro ty kdo se nestihli dostavit na hradecké letiště na zmíněnou velkou akci přinášíme ještě několik obrázků a poznámek. Počasí příliš Evropskému šampionátu nepřálo a tak byly prodlevy bez létání značné a pro všechny účastníky unavující. Poslední soutěžní den, v pátek 11.7.2008 před finále, se zato létalo až do 20,50h. To obyvatele okolních sídlišť asi příliš nenadchlo. Poslední piloti se museli srovnat s velkými světelnými kontrasty, když jim u „stropu“ soutěžního boxu – 1 x 1 x1km zářilo do očí zapadající slunce, zatímco zemský povrch byl již v temném večerním stínu. Výsledky můžete získat např. od Aeroklubu ČR. My jen připomeneme, že po povinné sestavě bylo mezi prvními sedmi závodníky 5 Rusů a z toho jejich dvě ženy. Na následujících pěti fotografiích jsou pohledy do hangáru 8.7.2008.
Pak je tu jeden soutěžící těsně před startem.
Na dalším obrázku jsou přístřešky závodníků.
Další čtyři obrázky zachycují Světlanu Kapaninu po jejím přistání ze soutěžního letu, který zalétala velmi dobře, 8.7.2008.
A konečně na posledním obrázku je pohled do hangáru, kde byla toho dne 10.7.2008 většina soutěžních strojů, protože se ten den nelétalo vůbec.
Obecenstva, i přes naši výzvu v minulém čísle AL z 8.7.2008, bylo málo, spíše skoro nikdo. To není lichotivé pro stoupence letectví. Je to bohužel souměřitelné například s pasivitou leteckých modelářů i jejich řídících orgánů, kteří čekají jestli a kdy na ně „guillotina“ dopadne, aby mohli, jak je zvykem v tomto státě celosvětově vedoucím v pití piva, žehrat, skuhrat a nadávat a nařízená pravidla nerespektovat. Jestli jsme my všichni již natolik okorali všudypřítomnou blbou náladou tohoto státu, teď mám na mysli sounáležitost několika desítek tisíc lidí u nás, kteří nemají negativní vztah k letectví, že ledasčemu necháváme volný průběh, aniž bychom pragmaticky reagovali na amatérismus a zvůli úředníků a následně i pomazaných institucí a nepodpořili akce s rozvojem letectví spojené, pak si asi zasloužíme to co přijde. Tyhle dva odstavce jsem asi měl dát do Editorialu.
Jaroslav Lněnička
18.7.2008
P.S. I Pro ilustraci přikládáme ještě plakáty ME z roku 1995 a roku 2005, které se také konaly na hradeckém letišti. Plakát z letošního ME nemáme(pokud vůbec byl).
P.S. II - a ještě o TL 3000 SIRIUS Přidáváme dva obrázky nového ultralightu TL 3000 SIRIUS, kterého jsme zachytili onoho pošmourného neletového dne 10.7.2008 na hradeckém letiště po úpravách pohonné jednotky a při pojíždění před startem. Žádný z „uzemněných unlimited“ akrobatů nestartoval, takže SIRIUS byl jediný létající stroj, který brázdil před polednem vzduch nad hradeckým letištěm. Kolikátý vyrobený kus to na fotografiích je, jsme nezjišťovali.
Za několik dní jsme se dozvěděli, že nepřistál šťastně na letištní ploše, ale, pro tento typ letounu, nezvyklým manévrem na nedalekém poli. Protože tohle není senzacechtivé a hysterické forum všelikých plytkých plátků a televizních stanic, nekomentujeme tuto nečekanou příhodu nijak. Víme dobře jak asi všem, jichž se to týká, je po této události. Přejeme jim, aby se z toho co nejdříve dostali. I když nejsme s firmou TL Ultralight nijak svázáni, je nám to velmi líto a raději bychom o jejich novém ultralightu psali úplně jinak. Snad se to povede jindy.
Jaroslav Lněnička
21.7.2008
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
e-magazín Akademie letectví :: © Jan Janovec, © Jaroslav Lněnička :: akademie@airspace.cz |