Přichází nejošklivější období roků, která jsou typická pro tuto zeměpisnou šířku a polohu na evropském kontinentu. A tak je více méně vhodné vedle trávení času v hospodách začít s novými stroji.
Nebo alespoň poletovat s těmi stávajícími, protože vzduch již není tak mazlavý, jako byl v létě a výkony jsou proto lepší. I když termika poněkud zeslábla a má delší přestávky.
Dovolujeme si, ač nezváni, podnítit tvůrčí a stavební úsilí novou ideou kluzáku (případně motorizovaného), těch co by o to stáli.
Na připojeném náčrtu jsou tvary a velikosti kluzáku o nemalé štíhlosti, ale zato s lepšími očekávanými výkony.
Jsou zde také uvedeny příklady profilů k použití v nosné ploše. Mohou být použity i jiné profily, podle libosti stavitele. Na ocasní plochy by měly být použity souměrné profily o tloušťkách v rozmezí 8(7,5) – 10%.
Další „nápověda“ uváděna není, protože zkušeností konstrukčních i technologických je mezi leteckými modeláři dostatek.
Tak ať se daří těm, kdo se do něčeho podobného dají.
27. 11. 2013 © Jaroslav Lněnička
Nejnovější komentáře