Home » Modely či letouny a jejich návrhy » „KLUB A….“ aktuálněji

„KLUB A….“ aktuálněji

Print Friendly, PDF & Email

006 copyS blížícím se konáním úvodního setkání  KLUBU  A a plynule se zvětšujícím počtem zájemců o ně chci podotknout, že  zajištěná místnost na den 6.1.2014 v Domě dětí a mládeže pojme pouze asi 25 osob. Takže se nedá vyloučit, že míst nebude nadbytek.

Zároveň chci naznačit těm co o účast v KLUBU A mají opravdový zájem, jaké informace mohou od nás postupně, na základě vzájemné dohody, získat. Něco už jsem napověděl a tak nyní doplňuji „pouze“ několik příkladů profilů nosných a ocasních ploch s vybranými aerodynamickými charakteristikami a jejich souřadnicemi. Ti co mají přístup například k programu „Profili…“ budou ve výhodě. Ostatní si musí souřadnice přepsat nebo jinak podmanit.

003

Následují tři příklady profilů použitelných pro nosné  plochy nejen pro skutečné menší letouny , ale i pro některé modely letadel.

 

Obrys profilu Ln 202 -M-n

LHK  69  obrys

LHK  53

poláry LHK  53

LHK  69 poláry

 

Poláry  profilu Ln  202

Souřadnice  profilů

To jsou tři příklady z mnoha toho co bude obsahem na jednáních Klubu či předmětem konzultací pro jeho členy.

Mimo to jsou k dispozici DVD s „Aviatickými komiksy“, kde jsou na 100 obrázcích a diagramech stručně osvětleny důležité okolnosti provázející aviatiku v atmosféře Země a pak také DVD s několika desítkami profilů nosných a ocasních ploch létajících strojů včetně jejich souřadnic a charakteristik, pro využití v leteckém modelářství a hlavně amatérských stavbách letadel. Jak je uvedeno v hořejších příkladech.

O takových podkladech nám není známo, že by byly jednoduše k dispozici a to  nejen u nás.

Takže 6.12.2014 v 10,00 v Hradci Králové v Domě dětí a mládeže. Ten je v  Rautenkranzově ulici č. 1241, bychom se mohli sejít a posoudit zda další činnost Klubu má či nemá smysl. Je to pouze a jen na všech, kdo o to mají zájem.

Není to žádná konkurenční akce  těm organizacím, které již u nás v aviatice vyvíjejí činnost(pokud by někoho snad taková myšlenka napadla). Je to jen pokus vyplnit prostor, který je stále příliš opuštěný.

„KLUB A…“ by měl být velmi volný svazek zájemců o aviatiku, avšak  s nezbytnou mírou discipliny a sounáležitosti, z čehož by měli mít všichni jeho členové prospěch.

006 copy

22. 11. 2014 © Jaroslav Lněnička


6 komentářů

  1. . . .dobrý večer . . a jak to je s tím profilem na VOP L 410 ?? Docela by mne zajímalo momentové řešení podélné stability + grafy, takto řešených vodorovných ocasních ploch z hlediska profiláže a obvzláště onoho zajímvého „otočení“ profilu VOP vzhůru nohama. OL. Barvíř děkuje za odpověď . . . Konečně – kdysi mnou navržené možnosti diskutovat tu jsou, i když jak mám na mejlu archivováno bylo toto řešení zamítnuto autorem/y tohoto webu. A jak jsem koukal na pár článků, nic moc se tu neděje.. Trochu smutné . . . Ale na druhou stranu je nutné uznat, že dizkuzní fora mne docela děsí totální neznalostí základních pojmů, např ohledně rozměrů éra . . . hloubka křídla, či střední aerodynamická tětiva téhož, jsou věcí zcela neznámou. Ale proč to znát ?? Za posledních dvacet let se vyrojila spousta modelářů kteří z toho výše zmíněného nic neznají a přesto létají dobře a bezpečně. A tak se veřejně ptám – kdy pane kolego porovnáme nesoutěžní vlastnosti Jiřiček, Rorýsů, čí jiných ptákoletů??
    S pozdravem Vzletem v let !! Oldřich Barvíř Kunčice 23 503 15 Nechanice

  2. Protože není zdvořilé neodpovídat na komentáře je tu tato odpověď:
    1. na profil VOP u L 410 je vhodné se zeptat u projektantů tohoto letounu
    2.na zcela ojedinělou subjektivní poznámku o troše smutku, protože se tu nic neděje, nevím jak odpovědět
    3.stejně tak co myslel tazatel porovnáním nesoutěžních vlastností Jiřiček, Rorýsů a jiných ptákoletů.
    J.Lněnička

  3. Barvíř Oldřich píše:
    1- předpokládal jsem, že osoba která publikuje knihy o aerodynamice eroplánů malých, ba i velkých, ve kterýchž se to hemží teorií, momentovými křivkami a nabízí řešení aerodynamických problémů, je ochotna tuto zajímavost „profil VOP na L 410“ objasnit širšímu publiku.
    2- poznámka sic ojedinělá, nemusí být až tak subjektivní. Já opravdu, ale opravdu při nejlepší vůli nemohu prohlásit, že by tu byl gejzír nápadů. A na to, kolik u nás létá dvacetikilovejch ér, je tu dle mého názoru – tudíž subjektivního smutno. Veselo vypadá jinak. A ani lidi nemusí řvát smíchy.
    3- Jen mne již pár let vrtá hlavou, proč tak známý teoretik v oblasti aerodynamiky a stavby modelů si nepřišel polétat a předvést „svou“kvalitu mezi staré hradecké modeláře – dědky a ač byl zván usadil se mezi PROFILY.2 .
    Závěrem: “ . . . . no jó, vždycky mezi nás chodil, furt radil, mluvil nám do toho, ale nikdy kloudně nelítal . . . “ Odposlechnuto z úst seriozního hradeckého dědka asi před šesti léty . . . 🙂
    Se vší úctou modelářský nýmand, nepublikovatel, subjektivista a stále ještě lepič špejlí i modernějších materiálů, v létajícím stavu majících hmotnost i 6,25kg, vlastní konstrukce, jako vše ostatní před tím . . . .
    Oldřich Barvíř v.r.

    • Mne zase vrta hlavou, co Vas opravnuje k tomu chovat se jako hulvat ? Proc se domnivate, ze nas – ostatni ctenare – jakkoliv zajimaji nejake, z kontextu vytrzene vykriky do tmy, ktere svym obsahem lze zaradit nejlepe do vycepu „4.cenove“ tesne po zaviraci dobe ? Svou obsesi „profilem VOP na L140“ muzete zcela nepochybne ukojit vhodnym polozenim dotazu na konstruktery. A ze nevidite ten „gejzir napadu“ je zpusobeno zjevne tim, ze jste si spletl stranky. Zkuste najit odpovedi na Vase otazky treba na diskusnich forech zenskych internetovych periodik.

  4. Původně jsem již nechtěl na takové „komentáře“ ryzího venkovského mudrlanta odpovídat a činím tak naposledy, přestože jsem nepříjemně překvapen jeho podivnou kvalitativní změnou v chování k jiným občanům.
    Takového jsem ho před několika desítkami let neznal, když jsme například společně několikrát úspěšně soutěžili (a vítězili) v soutěžích družstev kategorie A2 na „hradeckých zimních“.
    Za to, že neví třeba o mých skromných počinech v soutěžích a žebříčcích kategorií F1A a F1C v 50. letech minulého století ho neviním, protože se pohyboval v té době snad jen převážně v dětském kočárku.
    Abych zde ale nezavedl jakousi plkací rubriku subjektivně tvořených „myšlenek“, tak to nebudu dále to rozvádět.
    Pokud někdo má zájem, nechť se podívá do našeho ne neúspěšného magazínu AL na obsáhlý článek „Jak to bývávalo“, což je o hradeckém Modelklubu.
    Ještě k té VOP u L 410, která zřejmě dráždí i některé jeho soukmenovce. Otázka na mě kladená se může přirovnat například k tomu, proč dejme tomu z Plzně nejede vlak do Českých Budějovic až v 8,65 hod, ale už v 6,45hod???!!!
    Je to celé směšné, Oldřichu Barvíři, včetně těch dalších invektiv a je mně, a nejsem bohužel sám, z Tebe smutno.
    Jaroslav Lněnička

  5. Podívaj se na to pane Štembera. Nevím jak u vás, ale my ve čtvrtý cenovce se pod svý názory podepisujem a v případě náznaku nespokojenosti i s celou adresou. Nevím jestli vědí kdo a co je „ajťák“ . Tam to psaní bez háčků a čárek chápu. Takhle bych si moh´ myslet jestli nejste Stanley Stembera z Chicaga,co mu ujel vlak na Budějice v 8h a kolik že minut – aha 65 . . .takže on vlastně měl jet v 9h 05min.
    S pozdravem OB ost viz výše
    PS – mám na nich prosbu – označej mi prosím hulvátské pasáže. Děkuji.

Leave a comment

Archivy