Loni v červnu jsem dostal ze severovýchodní Moravy žádost (prosbu) o určení polohy těžiště na létajícím stroji z druhého obrázku.
Zřejmě se jednalo o zdroj z nějakého časopisu.
Já jsem odpověděl, po několika dnech, podle vlastního uvážení tím co je v obrázku třetím.
A nakonec, asi po půl roce, to dopadlo tak jak je to v obrázku čtvrtém. Mezi tím bylo ještě vyměněno několik e-mailů.
Výsledkem je motorizovaný kluzák bez VOP o rozpětí 2,4 m s celkovou hmotností 2,2 kg a zatížením nosné plochy 26 N/m². Motor má být použit o výkonu 500 W.
Ovládána je SOP, elevony ve vnějších částech nosné plochy a motor.
Konstruktér a stavitel stroje se připomněl nejen několika obrázky o stavbě a konečném výsledku před záletem, ale také přiměřenou podporou k udržení provozu našeho magazínu. Což se stává v poslední době stále častější odezvou od těch, co se na nás obrací.
To je pro nás příznivé, neboť máme zpětnou informaci o činnostech, jimiž se stoupenci letectví, kterým se snažíme vyjít vstříc, zabývají a jak naše doporučení využívají. A to nás těší, protože to má smysl.
Jak si naši čtenáři jistě všimli, vyhýbáme se doposud například jakékoliv placené inzerci. Tou nechceme zaplevelit náš magazín.
25. 2. 2015 © Jaroslav Lněnička
Nejnovější komentáře