Před několika týdny začala předvýrobní a nyní nastala výrobní část stavby kluzáku Rorýs 12 s motorem 15 – 20 KW.
Začíná se s kompozitovým trupem.
Křídlo a ocasní plochy budou celodřevěné.
Část zbytků pěnového materiálu z tvorby pozitivního kopyta trupu je na připojené fotografii.
Hlavní tvary kluzáku jsou na dalším obrázku.
Očekávané výkony : při zasunuté pohonné jednotce:
max. klouzavost 28 při 90 km/h,
min. klesavost 0,8 m/s při 76 km/h
min. rychlost 63 km/h
max. rychlost 185 km/h
v motorovém letu:
max. klouzavost 21 při 80 km/h
min. klesavost 1 m/s při 67 km/h
účinnost pohonné jednotky 75%
potřebný příkon motoru ve vodorovném letu a 115 km/h …………….. 7,5 KW
dtto a při 150 km/h……………….15 KW
potřebný příkon motoru při stoupání 2,5 m/s a 90 km/h ………………..14,5 KW.
Tak by si měl počínat tento kluzák v jednosedadlovém uspořádání v klidné atmosféře.
Kdo by chtěl může se za dohodnutých podmínek připojit.
K dispozici mohou být : know-how, engineering, nezbytné výrobní podklady a nabyté zkušenosti včetně předpokládaných použití materiálů.
Zatím jsou určité obtíže při volbě motoru. Ty však nemohou načatou stavbu ohrozit.
Libor Knápek je seriozní zárukou úspěšné realizace prototypu.
2. 6. 2016 © Jaroslav Lněnička
Polystyrenové kopyto trupu Rorýse 12 v dílně Libora Knápka před laminováním – 11.6.2016
13.6.2016 J.Lněnička
Nejnovější komentáře