Tentokrát je nabízen v první etapě úvodní projekt jednomístného kluzáku o rozpětí 12 m s případným vrtulovým pohonem do 24 KW.
Průvodní dokumentace obsahuje :
aerodynamický výpočet očekávaných výkonů
předpokládané letové vlastnosti
výpočet potřebných výkonů pohonné jednotky
určení tvarů a rozměrů vrtule
nároky na startovní a přistávací plochu
doporučení stavebních materiálů a výrobních technologii s výčtem nezbytných přípravků
upozornění na dimenzování hlavních částí kluzáku
náčrt tvaru kluzáků a použitých profilů nosné a ocasních
ploch
hrubý odhad nákladů při stavbě jednoho nebo více kluzáků.
…………..
Jedná se o jednomístný kluzák s 12 metrovým rozpětím v kategorii ULL s případným pohonem v přídi nebo ve střední části trupu o letové hmotnosti 270 – 280 kg.
Předpokládané výkony
1.v bezmotorové verzi – klouzavost min. 27
klesavost max. 0,8 m/sec
ještě bezpečná min. rychlost letu 62 km/h
max. rychlost letu 230 km/h
2. pro motorovou verzi- stoupavost 2,5 m/sec
Za takové podklady včetně případných konzultací, pro stavbu jednoho kusu požadujeme částku
13 550 Kč.
Tento kluzák je v pokročilém stadiu výroby a bude připraven k letu v lednu 2018.
Obdobný rozsah informací pro kluzáky o rozpětích 11 m a 10 m jsou připravovány k letošní podzimní rovnodennosti.
9. 9. 2017 © Jaroslav Lněnička
Teď na přechodu podzimu v zimu je připravována výroba dvoulisté bukové lepené vrtule o průměru 1200 mm pro výkon motoru kolem 22 kW, který je předmětem obchodního jednání.
Vhodnější by byl zřejmě elektropohon s umístěním pohonné jednotky v přídi trupu. To je ale finančně zatím neschůdné bez nezištné podpory nějakého aviatického příznivce.
Pro zájemce na poletování na svahu nebo pouhé plachtění však tyto okolnosti nehrají žádnou roli.
Jaro příštího roku přinese řešení.
J.L.