Co se může dít se souměrnými profily
Jestliže je například poptávka po souměrných profilech nosných ploch třeba obřích modelů letadel, jejichž Re čísla jsou kolem 500 000 a více a Machovo čísla větší jak asi 0,15(to jsou přibližně rychlosti 110 až 140 km/h) tak je vhodné zaměřit se na jejich aerodynamické vlastnosti, aby bylo zřejmější proč se tyto stroje chovají jinak, než si mnozí jejich tvůrci, zejména ti, kteří je využívají ke komerčním účelům, představovali když je navrhovali či kopírovali. (Pokračování textu…)
Semináře o létajících modelech, případně i o jejich skutečných vzorech
Jak se rozpíná neustále rychleji nekonečný vesmír, jehož součástí jsme, tak se obdobně rozrůstá zájem o aviatiku a s tím se množí řada otázek. Některé jsou dokonce inspirativní. Ostatní , a těch je dost, jsou stále a znovu, když to řeknu citlivěji, „jinačí“. Na ně se odpovídá obtížněji a stručně, ač to mnozí tazatelé vyžadují, na některé to nejde vůbec. (Pokračování textu…)
Akrobatické RC modely F3A
Jak napovídá název pokusím se přiblížit současnou tendenci u akrobatických modelů kategorie F3A, které mají maximální rozměry nosné plochy 2m a celkovou hmotnost menší než 5,001kg.
Tyto modely jsou schopny zalétat všechny prvky známé u skutečných akrobatických letounů a pravděpodobně ještě nějaké jiné, které by jejich osádky vzhledem k přetížením nepřežily. Modely jsou na tom tedy trochu lépe. (Pokračování textu…)
Výprodej aviatických knih za polovinu
DVD už bohužel není možné získat. Když se nastaví podmínky, že je třeba něco zásadněji změnit, pak je lepší to udělat dříve než později. Nastává čas kdy se snažíme kolportovat DVD s aviatickou tématikou – 1.samotný magazín Akademie letectví a 2. Aviatické komiksy, abychom se přizpůsobili současným podmínkám. Několik desítek kusů bylo již odesláno.
V tomto příspěvku však chci nabídnout případným zájemcům více desítek knih, které jsem měl možnost stvořit pro nakladatelství Aeromodel v minulých asi 15 letech. Jsou to knížky v měkké vazbě o aviatice včetně leteckého modelářství, jakožto jejího podhoubí. (Pokračování textu…)
Slet československých letadel

Slet československých letadel se uskutečnil v sobotu 28. června na letišti v Táboře (LKTA). Jednalo se o pohodové setkání majitelů a pilotů letadel vyrobených od roku 1950 v tehdejším Československu.
Myšlenka na uspořádání takové akce se zrodila před rokem v hlavách zklamaných účastníků Aviatické pouti, která nevyšla kvůli počasí. Při posezení u zlatavého moku je napadlo uspořádat neoficiální pohodový slet na některém z menších letišť. Nultý ročník se tak uskutečnil loni v Jindřichově Hradci. (Pokračování textu…)
Aviatický rebus ?
Oč tentokrát nejde?
Nepoučovat, ale třeba jen podněcovat ty co o to stojí. A možná i jiné, přítomné na této planetě.
I když se zdá, že všechno již bylo řečeno, vymyšleno,pokaženo, ukradeno, nezaplaceno, vypito, snědeno a zneužito, tak je zřejmě možné stále něco, třeba v odpoledním debatním kroužku, probrat. Samozřejmě z aviatiky.
A oč tedy půjde??? (Pokračování textu…)
Europe AviationExpo-Hradec Králové 2014
Skvělá byla skupina asi dvaceti dětí z mateřské školy, které si prohlížely se zájmem ty stroje ke kterým je paní učitelky přivedly.
Tento příspěvek je jen krátkou poznámkou k akci pořádané ve dnech 19. – 21.6.2014 na hradeckém letišti oficiálním názvem Europe AviationExpo- Europe´s Festival of Aviation, kterou jsem dnes navštívil.
Příští aviatičtí nadšenci závodí zatím v dětských kočárcích
Protože se počítáme nejen mezi populárně naučné aviatické magazíny cítíme povinnost upozornit na to jak získat i naše následovníky, kteří zatím sedí v dětských kočárcích, jejichž pohon obstarávají jejich rodiče.
Ti dřívější průkopníci byli také kojenci a batolaty než se prodrali za řídící páky letounů či do proutěných košů balónů. A dnes na ně s úctou vzpomínáme. Tak by to mohlo být i s těmi, kteří absolvují níže uvedenou akci. (Pokračování textu…)
Dva nápady pro dvousedadlové letouny
U těchto letounů se nepředpokládá ani sériová ani více kusová výroba. měla by to být individuální, zatím podrobněji nespecifikovaná technologie stavby. rozhodnutí o použitých materiálech a vybavení ponechávám na případných zájemcích. předkládané náčrty slouží pouze k posouzení toho co by mohlo být stvořeno. (Pokračování textu…)
Dvoumístný užitkový letoun
Jak jsem slíbil před několika dny přikládám náčrt dvoumístného užitkového letounu s motorem schopným podat krátkodobý výkon 75-78 kW.
Takovýto stroj je navržen především pro obchodní účely s trasami od 600 do 1300km dlouhými. Palivové nádrže mají obsah kolem 125 litrů a kabina je dostatečně prostorná pro dva robustní manažery s trochou nezbytného jídla a pití. Mohou se zde také, podle potřeby, připravit na nadcházející jednání, protože automatický pilot je samozřejmý a orientace v prostoru umožněna již dostupnými spolehlivými nástroji. (Pokračování textu…)
Nejnovější komentáře