Skromná aviatická anonymní soutěž nových UL létajících strojů

1199 anonmymní soutěž Klubu  AVypisujeme další soutěž v branži aviatiky i když předpokládáme, že nemusí hojně obsazena. Což nám však tolik nevadí neboť jsme zvědavi byť i jen na jakékoliv gramotné komentáře těch, kteří je stvoří.

Oč běží?????????????????

Jedná se o anonymní soutěž na dva-tři létající stroje, jejichž přibližné tvary jsou na připojených obrázcích. (Pokračování textu…)

Amatérské stavby letadel

22Tento dokument je určen pro těch několik desítek, zejména tuzemských  upřímných stoupenců aviatiky uvažujících o vlastní stavbě létajícího stroje, z nichž pak asi  5 až 8 z nich to dílo dokončí, asi ne více, a bude na něm létat. Což se ještě před nepříliš dlouhou dobou nemohlo. (Pokračování textu…)

Hudba a slovo

5Tentokrát zase poněkud odbočíme a uvedeme kratičkou prezentaci pro ty, kdo by chtěli vedle aviatiky ještě prožít několik hodin v dobré společnosti s hudbou a vlídným slovem na to navazujícím. A případně s tanečky.

Oč se asi bude jednat je uvedeno v nabídce.

J.Strausse a G.Millera se nám zatím do uvažovaných programů prosadit nepodařilo, ale co není může být. (Pokračování textu…)

Okrajové víry nosných ploch.

A tak nešťastně to dopadloUž jsme se o tom zmiňovali několikrát. Na vině jsou křídla konečných rozpětí, protože jiná zatím nikdo neumí postavit.

Je to daň za to, že potřebujeme mít k aviatickému konání vztlak. Když ho na několik okamžiků v některých letových situacích nepotřebujeme, zmizí přibližně na tu dobu i neviditelné okrajové víry a s tím související indukovaný odpor.

Co se ale děje když ten vztlak je potřeba, je vhodné mít na zřeteli. (Pokračování textu…)

KLUB A

255 RORYSDne 19.9.2015 se uskutečnilo 3. setkání příznivců amatérského aviatického konstruování a stavby létajících strojů v Hradci Králové.

Uvádím jeho stručný záznam a předpokládaný vývoj budoucího stavu : (Pokračování textu…)

Profily perutí VI- 5. pokračování a konec

Untitled-1Na poslední chvíli se dostavili ještě další dva uchazeči o ocenění od publika.

Jsou rozdílného vzezření a zřejmě i ambicí v případném aviatickém využití. Patrně své tvary i kostýmy již někde zahlédli a tak si je přizpůsobili k obrazu svému. (Pokračování textu…)

Profily perutí V – 4. pokračování

11.4 PP 13  křídloV tomto pokračujícím dost úmorném vedru, i když je stále ještě léto, vstupují na přehlídkové pódium další uchazeči o hodnocení elegance spojené s jejich užitnou hodnotou využitelnou zřejmě nejen v aviatice.

První jsou  dva souměrné profily rozdílných tlouštěk. Jeden  má maximální tloušťku 10 % a druhý 6 % a  jejich horní i spodní strany jsou převážně přímkové. Vybízejí k využití například na ocasních plochách letounů, což se mnohdy tak děje. Jejich designéři vycházejí z předpokladu, že jejich snadná výroba by mohla poněkud odlehčit stavebním nákladům. Je to snad i možné, má to však jiná úskalí, která vyžadují například vyztužení  ploch, na nichž mohou být využity,vzpěrami či lanky. (Pokračování textu…)

Profily perutí IV – 3.pokračování

8.3 elipt. uspořádání plochyPříležitost se předvést dostávají plnoštíhlé nástroje aerodynamiky, to jest profily s tloušťkami nad cca 14% a s prohnutími kolem 4%. Jsou koncipovány tak, aby vykazovaly dostatečný vztlak při nepříliš velkém odporu, což jim dává možnost s přiměřenou velikostí nosné plochy obejít se bez klapek. Vyžadují však nezbytnou míru přesnosti výroby, na což nemusí jenom celodřevěné konstrukce stačit. (Pokračování textu…)

Profily perutí III – 2. pokračování

4.2 nezkrouc. polov. kř. PP 4A-MNa přehlídkové pódium elegance profilů spojené s jejich užitnou hodnotou přicházejí další dva adepti profilů pevných nosných ploch létajících strojů, které již mohou být použity jak v „malém letectví“ (leteckém modelářství) tak i v jeho dospělé formě. (Pokračování textu…)

Profily perutí – 1.pokračování

3.5 Aerodyn. zkroucené křídlo  PP  3...A teď se dostavil iniciativně další zájemce o umístění v této soutěži, aby upozornil svými vlastnostmi na možnosti využití u jednomístných lehkých minikluzáků do rozpětí 11 m určených k poletování v lokalitách blízkých letištím nebo na vhodných vlídných svazích.

Koncepce by mohla být taková, aby byla co nejlevnější, nejméně pracná, dostatečně spolehlivá a alespoň průměrně výkonná čímž by mohla umožňovat létání „plachtové“ i přiměřeně motorizované. Což by si přál a chtěl každý. Co je pro to alespoň minimálně třeba udělat??? (Pokračování textu…)

Archivy